Logo infele.pl

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w 16 krokach?

Opublikowano 20 lutego 2024

Tworzenie sklepów internetowych

eCommerce

Julian
Julian
Czas czytania: 13 min.
Julian

Niedostatecznie zoptymalizowana witryna może nie tylko prowadzić do gwałtownego spadku wyników, ale także zniechęcać potencjalnych klientów do dalszego angażowania się w markę.

Wydatki na reklamy mogą być kuszące; jednak wykorzystanie tej samej ilości ruchu z organicznego wyszukiwania może być znacznie lepsze.

Marki mogą to zrobić dzięki solidnej strategii i rozwojowi, co nie jest tajemną wiedzą.

Oto jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce w 16 prostych krokach:

Zbuduj listę e-mailową

Jeśli zastanawiasz się, jak przyspieszyć rozwój sklepu internetowego, oto pierwszy krok do rozpoczęcia.

Początkowo może się to wydawać przytłaczające, ale istnieje wiele sposobów na zbudowanie listy e-mailowej bez wyrywania sobie włosów z głowy.

Adresy e-mail można zbierać za pomocą formularzy rejestracji, osadzania, pasków i wyskakujących okienek rozproszonych w całym sklepie oprócz miejsc zakupów.

Budowanie listy e-mailowej może pomóc w:

  • retargetowaniu osób, które są zainteresowane ofertą marki,
  • wysyłaniu promocji, które nie są promowane w mediach społecznościowych,
  • budowaniu społeczności i angażowaniu jej w celu wspierania relacji

Oprócz promocji, możesz zdecydować się na pokazanie marki od zaplecza i opowiadanie historii związanych z marką, aby stworzyć ludzką więź.

Dzięki liście e-mailowej masz pełną kontrolę nad tym, jak zmieniać jej przekaz i częstotliwość, co nie ma miejsca w przypadku promocji w mediach społecznościowych. Można to zrobić doskonale dzięki strategii marketingu e-mailowego - więcej na ten temat w następnym punkcie.

Korzystaj z dopracowanej strategii e-mail marketingu

Po zbudowaniu listy e-mailowej kolejnym kluczowym krokiem jest opracowanie strategii marketingu e-mailowego, aby upewnić się, że przepływ targetowania jest właściwy.

Możesz segmentować swoich odbiorców według ich wzorców zakupowych, preferencji i danych demograficznych. Możesz zacząć od prostej serii e-maili powitalnych lub cotygodniowych biuletynów, w tym ofert, promocji lub ofert. Mogą to być również rabaty i informacje o produktach.

W miarę upływu czasu możesz nadal udoskonalać swoje strategie sprzedaży w sklepie internetowym.

Integracja wyskakujących okienek (popups)

Wyskakujące okienka dobrze sprawdzają się w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców. Marki mogą na przykład używać wyskakujących okienek do zwiększania liczby subskrypcji e-mail lub chatbota.

Muszą jednak upewnić się, że wyskakujące okienko nie jest uciążliwe dla sklepu internetowego. Wyskakujące okienka są efektywne; jednak zwiększona częstotliwość może nękać odwiedzających, zwłaszcza gdy szukają konkretnego produktu.

Budowanie niedoboru - Oferty ograniczone czasowo

Treści wywołujące FOMO (Fear of Missing Out), oferty czasowe, produkty z limitowanej edycji i oferty odliczania to przykłady tego, jak marki budują sytuacje kryzysowe. Może to nie tylko pokazać produkty jako ograniczone i wkrótce wyczerpane, ale może także skłonić potencjalnych klientów do natychmiastowego działania!

Oferty ograniczone czasowo powinny być robione "z głową", w przeciwnym razie mogą zostać zidentyfikowane przez kupujących, co może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.

Urządzenia mobilne - optymalizacja i niebywały User Experience

Z roku na rok sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych rośnie w ekspresowym tempie.

Następnym krokiem jest "Jak zwiększyć sprzedaż e-commerce?". Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych!

Rozwiązania dla sklepów internetowych eCommerce muszą obejmować optymalizację konwersji i muszą być przyjazne dla urządzeń mobilnych. Konkurencja jest ostra, a strony internetowe, które nie zapewniają płynnej obsługi mobilnej, mogą powodować uciekanie klientów.

Można to zrobić, zapewniając niektóre z poniższych aspektów:

  • Zapewnienie prawidłowego rozmiaru zdjęć
  • Prawidłowego działania każdego elementu. Na przykład przewijanie, przyciski, animacje.
  • Szybkość ładowania ma kluczowe znaczenie
  • Spraw, żeby doświadczenia użytkownika były na najwyższym poziomie, żeby zakupy sprawiały niebywałą przyjemność

Stosowanie ukierunkowanych cen

Konkurenci dostosowują swoje ceny i wprowadzają promocje w zależności od warunków rynkowych. Bez zmian najprawdopodobniej pozostaniesz w tyle.

Ceny można zoptymalizować za pomocą geolokalizacji IP. Narzędzie pomaga analizować ruch i oferuje wyspecjalizowane ceny w oparciu o dane. Może to prowadzić do niezmiennie wysokich marż zysku, niezależnie od lokalizacji odbiorców.

Narzędzia mogą być również wykorzystywane do automatycznego dodawania stawek podatkowych, a inna dynamika cen geograficznych może również pomóc w uniknięciu nieporozumień. Aby przesiać idealną grupę docelową, można również ustawić filtry według lokalizacji, płci, zainteresowań zakupowych, wieku i innych czynników.

Budowanie świadomości marki

Świadomość marki przekłada się na sprzedaż, zaufanie, ponowne zakupy i SEO.

Im silniejsza świadomość marki, tym większa możliwość wzrostu sprzedaży. Tworzenie wysokiej jakości treści, takich jak animowane filmy sprzedażowe, współpraca z innymi firmami, wybieranie reklam i aktywność w mediach społecznościowych to tylko niektóre aspekty, które wzmacniają świadomość marki.

Funkcje projektowe sklepu internetowego e-commerce powinny być również spójne.

Najlepsze praktyki zarządzania koszykami

Sklepy internetowe e-commerce tracą 18 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży z powodu porzucania koszyków.

Im więcej czasu poświęca się na dodawanie danych osobowych i metod płatności, tym większe jest prawdopodobieństwo porzucenia koszyka. Możesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków za pomocą kilku prostych kroków, zamiast czuć się bezradnym. Porzucone koszyki można odzyskać dzięki odpowiedniej strategii e-mail marketingu, o której mowa powyżej.

Możesz zdecydować się na wyskakujące okienka exit-intent, które mogą śledzić, kiedy użytkownicy są bliscy porzucenia koszyka. Daje im to ostatnią szansę na dokonanie zakupu.

Poniższe kroki mogą obniżyć wskaźniki porzucania koszyków:

  • Wysłanie wiadomości e-mail zaraz po porzuceniu koszyka i kontynuowanie wiadomości e-mail odpowiednio po 12 i 24 godzinach.
  • Słowa kluczowe o wysokiej konwersji w temacie wiadomości
  • Wzmianka o porzuconym produkcie w wiadomości e-mail
  • Dodanie sposobu na połączenie się z obsługą klienta w przypadku, gdy kupujący mają pytania dotyczące zakupu lub produktu.

Prezentacja najlepiej sprzedających się produktów

Strona docelowa e-commerce powinna zapewniać pierwsze spojrzenie na najlepiej sprzedające się produkty.

Pomaga to markom zrobić świetne pierwsze wrażenie. Zamiast przytłaczać ich innymi produktami, marki mogą dać odwiedzającym świetny punkt wyjścia, wyświetlając najlepsze produkty. Pokazuje to, że produkty mogą być najlepiej sprzedające się z jakiegoś powodu.

Marki mogą również dawać rekomendacje produktów, co może pomóc w przeglądaniu i kupowaniu większej ilości produktów. Może to również pomóc odwiedzającym znaleźć dokładnie to, czego szukali.

Wyświetlanie recenzji

Użytkownicy są skłonni wydać o 31% więcej na firmy z doskonałymi recenzjami, co sprawia, że wyświetlanie ich jest niezbędne do budowania społecznego dowodu słuszności. Zaniechanie tego może spowodować utratę przychodów. Podobnie, poproś kupujących o pozostawienie recenzji; w przeciwnym razie stracisz wiele ocen. Możesz kupujących zachęcić do pozostawienia recenzji oferując kody rabatowe.

Jednym z takich sposobów jest dodawanie ocen do produktów. Dowód społeczny pokazuje, dlaczego kupujący powinni używać Twojego produktu zamiast konkurencji.

Dotrzyj do lojalnych klientów, którzy zazwyczaj dokonują u ciebie zakupów. Referencje mogą zwiększyć wiarygodność marki poprzez rekomendowanie oferty. Referencje mogą być szerokie i mówić o całej marce w pozytywnym świetle. Referencje mogą być również wysyłane na listę e-mailową.

Wyświetlanie referencji na stronach docelowych, w menu, na stronach produktów i przy kasie zwiększa zaufanie, stanowiąc kolejny tani sposób na zwiększenie przychodów.

Live Chat w sklepie internetowym - dodaj czat na żywo

Dodanie funkcji czatu na żywo może od razu odpowiedzieć na najbardziej palące pytania. Zamiast zmuszać odwiedzających do długotrwałych procesów, takich jak e-maile i połączenia telefoniczne, szybka i prosta interakcja z chatbotem może być bardziej wykonalna. Nie zmuszanie potencjalnych klientów do czekania przed dokonaniem zakupu może zachęcić ich do przyszłego zaangażowania i zakupów.

Chatbot może również odciążyć ludzkich agentów obsługi klienta.

Ciepła wiadomość powitalna w oknie czatu z ludzkim imieniem może być świetnym początkiem.

Ponieważ chatbot nie wymaga dużych inwestycji, jest doskonałym narzędziem dla małych firm i startupów.

Zaangażuj się w testy A/B

Testy A/B pomagają sfinalizować to, co działa najlepiej dla konwersji sklepu.

Marki mogą testować opisy produktów, nagłówki, układy stron i inne elementy, aby upewnić się, który z nich generuje najwięcej konwersji. Narzędzia testowe oferują kluczowy wgląd w wydajność tych elementów, co pomaga im podejmować świadome decyzje.

Może to pomóc markom w iteracji bieżących aspektów i testowaniu innych, aby wyzerować te, które idealnie pasują. Ponieważ proces testowania jest zautomatyzowany, nie wymaga dużego wysiłku.

Integracja wielu opcji płatności

Nie należy tracić potencjalnych klientów tylko dlatego, że preferowany przez nich sposób płatności nie jest dostępny na stronie internetowej. Niektórzy kluczowi gracze, tacy jak Google Pay, Amazon Pay, Apple Pay i inni, stają się nową normą. Upewnij się, że są one powszechnie akceptowane i używane. Dzisiaj bramka płatności to nie wszystko.

Zwracanie uwagi na skargi i sugestie klientów może również pomóc w dalszym udoskonalaniu opcji płatności.

Dołącz angażujące materiały wizualne

Uwzględnij wizualizacje, które zostały przetestowane pod kątem preferencji odbiorców.

Korzystanie z demonstracji wideo produktów i wysokiej jakości zdjęć produktów może znacznie pomóc przyciągnąć uwagę i ułatwić zrozumienie sposobu korzystania z produktu.

Elementy te pomagają produktowi wyróżnić się na tle konkurencji bez wypalania dziury w kieszeni.

Uprość proces płatności

Upewnij się, że w Twój sklep internetowy nie ma przytłaczającego ostatniego i najważniejszego procesu. Im bardziej skomplikowany proces, tym większe szanse na porzucenie koszyka.

Jednym ze sposobów na stworzenie uproszczonego i udanego procesu płatności jest wyeliminowanie niepotrzebnych wymagań rejestracyjnych.

Zwróć szczególną uwagę na One Page Checkout.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce - kluczowe wnioski

Podczas gdy dla klientów jest to zupełnie nowy świat, jest on taki sam dla marek w konkurencyjnym świetle.

Żonglowanie codziennymi zadaniami, takimi jak marketing, reklama, ustalanie cen, operacje, branding, sukces klienta i inne, przy jednoczesnym skalowaniu działalności może być ciężkim zadaniem. Równoważenie ich w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce może być przełomem dla sprzedaży i przychodów.

Dobrym pomysłem jest nie tylko wypróbowanie metod wymienionych powyżej, ale także innych szczegółowych strategii, aby wykorzystać potencjał sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce. Współpraca ze specjalistami może znacznie poprawić strategie zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym poprzez wdrażanie zaawansowanych technologii i optymalizację obsługi klienta.

Mamy nadzieję, że już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce!

Czy artykuł był pomocny?

Chcesz otworzyć swój sklep internetowy?

Projektujemy & tworzymy sklep internetowe eCommerce

Jesteśmy doświadczonym zespołem ekspertów e-commerce współpracującymi z ambitnymi markami w celu projektowania, rozwijania i optymalizacji wyjątkowych stron i sklepów internetowych. Nasze strony internetowe to rozwiązania dla rozwoju Twojego e-commerce. Pomagamy markom wybrać najlepsze podejście, projekt i technologię. Skontaktuj się już dziś!

  • Strategie skoncentrowane na konwersji & sprzedaży

  • Niesamowicie szybkie

  • Nieograniczone możliwości

  • Znakomite zarządzanie treścią

  • Migracja z innych platform

  • Długoterminowy partner, ekspert

Masz pomysł?

Tworzymy produkty, które kochają ludzie.

Spełnimy Twoje marzenie - urzeczywistnimy Twój pomysł dostarczając niesamowite doświadczenia

Julian Lewandowski we własnej osobie
Julian LewandowskiFounder - infele.pl

Chcemy Ci zaoferować najlepsze możliwe wsparcie, dlatego zacznijmy od zrozumienia Twoich potrzeb. Podziel się z nami szczegółami swojego projektu, a my zorganizujemy dla Ciebie bezpłatną konsultację.

Phone
--Wybierz--
--Wybierz--

Dane kontaktowe zostaną wykorzystane wyłącznie w celu przetworzenia Twojego zapytania.

Klikając Wyślij, wyrażasz zgodę na przechowywanie danych kontaktowych w celu przetworzenia Twojej prośby.

© infele.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone