Logo infele.pl

Jak założyć sklep internetowy: kompleksowy poradnik krok po kroku

Opublikowano 27 listopada 2023

Tworzenie sklepów internetowych

eCommerce

Julian
Julian
Czas czytania: 28 min.
Julian

Rozpoczęcie działalności własnego sklepu internetowego może być ekscytujące i przerażające.

Musisz zadbać o produkty, podatki i projekt sklepu internetowego. Euforia pierwszej sprzedaży miesza się z niepokojem przed inflacją i rosnącą konkurencją. I to wszystko przy założeniu, że wiesz, co zamierzasz sprzedawać! Presja jest zbyt duża i nie jest niczym niezwykłym, że początkujący przedsiębiorcy pracują w pocie czoła nad swoim biznesplanem.

Nie musi tak być.

Prawdę mówiąc, nie ma lepszego czasu na rozpoczęcie działalności w eCommerce niż teraz. Przewiduje się, że do 2025 r. światowa sprzedaż e-commerce osiągnie wartość 28 bilionów złotych, dlatego coraz więcej osób staje się szefami własnych firm i inwestuje w przedsięwzięcia online. A klientów wciąż przybywa, uwierz nam: marki nie mogą utrzymać wystarczającej ilości produktów.

Wszystko, czego potrzebujesz, to plan, mapa drogowa do założenia udanego biznesu e-commerce. A my jesteśmy tutaj, aby Ci go dostarczyć.

Czytaj dalej, aby poznać sześć podstawowych kroków do rozpoczęcia działalności e-commerce w 2024 roku w oparciu o wieloletnie doświadczenie infele.pl w pomaganiu startupom e-commerce w rozwoju.

Darmowa konsultacja eCommerce

Skorzystaj z naszego doświadczenia - porozmawiaj z nami o swoich potrzebach biznesowych.

Jak rozpocząć udany biznes e-commerce?

Jest jedna rzecz, która odróżnia startupy, które trwają od tych, które szybko zarabiają i znikają z rynku. Te odnoszące sukcesy są budowane z myślą o długoterminowej wizji.

Przejdźmy do podstaw: jak rozpocząć działalność eCommerce?

Krok 1: Znajdź produkty do sprzedaży online

Wiedząc, co chcesz sprzedawać, jesteś o krok bliżej do dobrego startu.

Jest to również jedna z najtrudniejszych części zakładania własnego biznesu e-commerce. Podążanie za swoją pasją nie wystarczy; niektóre najlepsze pomysły na biznes e-commerce pojawiają się po dokładnym zbadaniu rynku i konkurencji.

Aby znaleźć swoją niszę e-commerce i dopasowanie do rynku, należy przyjrzeć się unikalnej propozycji wartości (UVP), wysokim marżom oraz łatwości magazynowania i wysyłki produktów.

Oto kilka sposobów na znalezienie pomysłu na produkt e-commerce:

  • Przeprowadź badania udziału w rynku i zidentyfikuj lukę rynkową. Możesz użyć narzędzi SEO, takich jak Semrush i Google Keywords, aby zobaczyć, jakie kategorie produktów są najczęściej wyszukiwane w Internecie, a także uzyskać wgląd w dane demograficzne odbiorców i najlepiej sprzedające się produkty. Na przykład w 2022 r. był ogromny trend w niszy zdrowia i dobrego samopoczucia, więc rzeczy takie jak suplementy diety lub organiczne składniki odżywcze mogą naprawdę stać się kopalnią złota.
  • Ulepsz istniejący produkt. Jest tak wiele produktów, które po wprowadzeniu poprawek tu i tam stają się ulubionymi produktami klientów.
  • Korzystaj z narzędzi social listening.
  • Bądź na bieżąco z trendami. Przejrzyj sekcje najlepiej sprzedających się produktów w kanałach sprzedaży, takich jak Allegro, Amazon, eBay, AliExpress, aby sprawdzić, czy jest tam coś, co możesz również zaoferować.
  • Przenieś pomysły z innych krajów do swojego kraju. Śledź produkty, które stały się popularne w innych lokalizacjach i przenieś je do swojego regionu. Lub podejdź do tradycji innych krajów z nowej perspektywy.

Krok 2: Wybierz swój typ biznesu eCommerce

Następny krok przybliży Cię do odpowiedzi na pytanie, jak założyć startup e-commerce. Po znalezieniu produktu warto wybrać sposób jego sprzedaży. Istnieją cztery główne rodzaje firm e-commerce:

  • Business to Customer (B2C), w którym sprzedajesz bezpośrednio indywidualnym użytkownikom. Ten model biznesowy jest najłatwiejszy i najtańszy w konfiguracji.

Przykłady B2C: Amazon, Allegro, Bobowózki.

  • Business to Business (B2B), w którym sprzedajesz firmom. Ten model generalnie wymaga większych kosztów początkowych i wiąże się ze złożonymi relacjami dostawca-sprzedawca.

Przykłady B2B: GE Electrical Grid Solutions, Boeing Modification Marketplace

  • Consumer to Consumer (C2C), w którym sam działasz jako konsument i sprzedajesz produkty i usługi swoim odpowiednikom. Model ten jest charakterystyczny dla freelancerów i przedsiębiorców samodzielnie wytwarzających produkty na sprzedaż.

Przykłady C2C: Sprzedawcy OLX, sklepy na platformach społecznościowych, sprzedaż w grupach FB (np. rękodzieło), strony dla freelancerów

  • Consumer to Business (C2B), w którym sprzedajesz towary lub usługi firmom. W przeciwieństwie do B2B, model ten jest mniej złożony i jest zwykle tworzony, gdy konsumenci świadczą usługi na rzecz organizacji.

Przykład: Shutterstock, Fiverr, Envato, Freepik

Krok 3: Zbadaj modele logistyczne w biznesie e-commerce

Następnym krokiem jest ustalenie, jak zarządzać zapasami i pozyskiwać towary. Zobaczmy, jaki model logistyczny w działalności e-commerce będzie dla Ciebie najlepszy.

  • Dropshipping. Model ten działa najlepiej w przypadku startupów, które chcą osiągać zyski bez zarządzania zapasami lub dużych inwestycji. Wystarczy skonfigurować stronę internetową sklepu, a resztą zarządza dostawca.
  • Sprzedaż hurtowa. Będziesz mieć własny magazyn i będziesz musiał śledzić wszystkie zamówienia klientów i mieć wystarczająco dużo pieniędzy, aby zainwestować w zapasy magazynowe.
  • Produkcja. Ten model jest najlepszy dla tych, którzy sprzedają unikalne produkty wypełniające pewną lukę rynkową. W tym modelu będziesz musiał wysłać prototypy do zakontraktowanego producenta, który wyprodukuje produkt. Producent wysyła towar bezpośrednio do kupujących lub wysyła ostateczną wersję produktu do magazynu.
  • Model oparty na subskrypcji. Będziesz musiał regularnie wysyłać zamówienia z produktami do swoich klientów, zgodnie z umową subskrypcji

Krok 4: Wybór nazwy marki

Wybór silnej nazwy marki daje przewagę nad konkurencją i ma ogromny wpływ na pozycjonowanie firmy na rynku. Nie jest to jednak tak łatwe, jak się początkowo wydaje.

Wymyśl nazwę marki, która:

  • przemawia do odbiorców docelowych,
  • pasuje do osobowości marki,
  • jest krótka, prosta, chwytliwa i oryginalna,
  • jest dostępna w formie nazwy domeny.
Wskazówka💡: Skorzystaj z automatycznych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, jeśli masz trudności z wymyśleniem unikalnej nazwy firmy. Przejdź do aplikacji generującej nazwy firm i wpisz słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój produkt. Na podstawie tego słowa kluczowego generator wyświetli listę możliwych nazw firm i skategoryzuje je na różne sposoby.

Krok 5: Napisz biznesplan

Biznesplan e-commerce pomoże Ci wyjaśnić ogólną strategię e-commerce, zidentyfikować możliwości biznesowe, zidentyfikować potencjalne przeszkody, ocenić dostępne zasoby i ocenić wykonalność planów rozwoju. Biznesplan dla startupu e-commerce jest koniecznością: jeśli poprosisz o dodatkowe wsparcie finansowe, inwestorzy wykorzystają go do oceny wypłacalności Twojej firmy e-commerce i złagodzenia wszelkich nadchodzących zagrożeń.

Doskonale napisany biznesplan składa się z następujących elementów:

  • Streszczenie. Ta jednostronicowa sekcja zawiera ogólny przegląd firmy, w tym koncepcję i cele biznesowe, rynek docelowy, unikalną propozycję sprzedaży (USP), bieżącą sytuację finansową i prognozy finansowania.
  • Opis firmy. To miejsce, w którym dzielisz się wszystkimi niezbędnymi informacjami o swojej firmie, w tym między innymi jej nazwą, strukturą prawną, rodzajem działalności e-commerce, założycielami i rolami firmy, pracownikami, licencjami itp.
  • Produkty i usługi. Ta sekcja może być tak szczegółowa, jak chcesz, ale niektóre kluczowe elementy powinny obejmować opis produktu i jego cechy, unikalną propozycję wartości, cenę w porównaniu z najlepszymi konkurentami, oczekiwaną marżę zysku oraz szczegóły produkcji i dostawy (produkcja, sprzedaż hurtowa, drop shipping itp.).
  • Analiza rynku. Ta część przedstawia dogłębną wiedzę na temat rynku, na którym działasz, analizuje twoją pozycję biznesową i bada dane demograficzne klientów docelowych oraz istniejącą konkurencję. Użyj analizy PESTEL lub SWOT, aby określić swoje spostrzeżenia rynkowe.
  • Plan marketingowy. Jest to strategia reklamowa, którą firma wdroży w celu sprzedaży swoich produktów. Wymień kluczowe obszary marketingu (SEM, media społecznościowe, content marketing itp.), określ kluczowe wskaźniki efektywności e-commerce i przydziel budżet.
  • Operacje biznesowe. W tym miejscu należy omówić administracyjną stronę procesów biznesowych i wyjaśnić, w jaki sposób zamierzasz tworzyć i dystrybuować swoje produkty lub usługi. Podaj listę swoich obiektów, pracowników, producentów, dostawców, centrów realizacji i wysyłki itp.
  • Plan finansowy. W tej sekcji należy uwzględnić transakcje finansowe i obliczyć wszystkie wydatki na co najmniej 6-12 miesięcy.
  • Załącznik. Ta ostatnia część jest idealna do uzupełnień i dokumentów pomocniczych, takich jak historia kredytowa, umowy biznesowe, wiążące dokumenty prawne, licencje i pozwolenia, umowy najmu, badania rynku w postaci wykresów i tabel itp.

Pisząc biznesplan sprzedaży detalicznej online, staraj się być na bieżąco i wyznaczać realistyczne cele. Przeprowadź naprawdę dokładne badania marketingowe i badania konkurencji oraz zainwestuj swój czas i wysiłki w analizę biznesową. Nie bój się rozważać różnych ram czasowych i budżetów, ponieważ będziesz okresowo weryfikować swój plan.

Krok 6: Legalne założenie firmy

Jak legalnie założyć firmę e-commerce? Będziesz musiał przejść przez wszystkie rejestracje, pozwolenia i licencje wymagane do zarządzania firmą e-commerce. Ogólnie rzecz biorąc, firmy zajmujące się handlem elektronicznym nie wymagają tylu licencji i zezwoleń, co sklepy fizyczne, chyba że planujesz sprzedawać alkohol online.

Na początku swojej drogi rozważ działalność nierejestrowaną, żeby przetestować swój pomysł, a dopiero jak zobaczysz, że sprzedaż rośnie do granicy, to zdecyduj się na założenie firmy, dzięki temu unikniesz na początku dodatkowych kosztów.

Wskazówka💡: Jeśli planujesz sprzedaż międzynarodową, konieczne zapoznaj się z przepisami w krajach, w których chcesz sprzedawać

Krok 7: Zidentyfikuj najlepiej dopasowany kanał sprzedaży

Po zakończeniu wszystkich kwestii prawnych, następną rzeczą jest wybranie najlepiej dopasowanych kanałów sprzedaży. Udostępniaj swoje produkty w mediach społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Te sieci społecznościowe są bezpłatne i mogą być wykorzystywane do prezentowania produktów i promowania ich wśród subskrybentów.

Istnieją pewne kanały sprzedaży, w których można łatwo sprzedawać swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, takie jak Amazon, AliExpress, Allegro i eBay. Rynki te mogą również zapewnić wgląd w produkty cieszące się dużym popytem w różnych kategoriach.

Sprzedaż produktów za pośrednictwem Amazon i Allegro ma wiele zalet, takich jak

  • Zwiększenie sprzedaży z kanału o dużym natężeniu ruchu (Amazon ma prawie 184 miliony odwiedzających miesięcznie, z kolei Allegro to 21 milionów odwiedzających miesięcznie).
  • Brak konieczności pakowania i wysyłania produktów w przypadku korzystania z usługi fulfillment by Amazon.
  • Solidne wsparcie zaplecza, które zapewnia śledzenie zapasów i przetwarzanie płatności,
  • Wbudowany czynnik zaufania, który często zachęca kupujących do zakupów na rynku Allegro i Amazon.

Krok 8: Wybierz platformę eCommerce i rozpocznij tworzenie sklepu internetowego

Platformy handlowe jak Allegro, Amazon czy eBay dają bardzo ograniczone możliwości zaprezentowania swojej marki i pozyskania klientów. Trudno jest również konkurować z innymi markami, które sprzedają podobne produkty. I nie zapominaj, że te platformy handlowe obciążają Cię znacznymi opłatami.

Wskazówka💡: Sprzedając na platformach jak Allegro czy Amazon pamiętaj o dodaniu do zamówienia ulotki z adresem strony internetowej Twojego sklepu, gdzie oferujesz korzystne rabaty, dzięki czemu przyciągniesz klientów bezpośrednio do siebie.

Budowanie sklepu internetowego eCommerce od podstaw daje pełną kontrolę nad biznesem oraz swobodę personalizacji i dostosowywania sklepu do własnych potrzeb.

W związku z tym najważniejszą decyzją będzie wybór rozwiązania e-commerce, które spełni wszystkie wymagania biznesowe. Niewłaściwy wybór platformy e-commerce może negatywnie wpłynąć na bieżące operacje. Obecnie na rynku istnieje ogromny ocean platform e-commerce, ale oto kilka popularnych:

  • Adobe Commerce (Magento) to optymalny wybór dla firm, które cenią sobie personalizację i chcą stworzyć jedyny w swoim rodzaju projekt i funkcjonalność strony internetowej.
  • Shopify to świetny wybór dla sprzedawców detalicznych nieposiadających rozległej wiedzy technicznej lub zasobów do zatrudnienia zespołu technicznego. Jeśli szukasz łatwości użytkowania, automatycznej konserwacji i gwarantowanego bezpieczeństwa oraz łatwości integracji, ta platforma może być dla Ciebie.
  • BigCommerce sprawdzi się dla tych, którzy szukają łatwej konfiguracji i szybkiego rozwiązania. Sprzedawcy detaliczni działający na BigCommerce zwykle nie planują ekspansji, ale raczej chcą jak najszybciej rozpocząć sprzedaż.
  • WooCommerce może być idealnym rozwiązaniem dla małych firm lub witryn z dużą ilością treści, które już działają na WordPressie i mają ograniczony budżet.
  • PrestaShop to elastyczne rozwiązanie dla firm, zapewniające pełną kontrolę nad sklepem online. Dzięki łatwej personalizacji i rozbudowanym modułom umożliwia szybkie dostosowanie do unikalnych potrzeb biznesowych.

Darmowa konsultacja eCommerce

Potrzebujesz pomocy z decyzją, jaką platformę eCommerce wybrać? Skontaktuj się z nami, pomożemy!

Krok 9: Ustal sposób realizacji wysyłki zamówień

Po skonfigurowaniu sklepu internetowego upewnij się, że jesteś w stanie zrealizować przychodzące zamówienia. Realizacja zamówień oznacza przechowywanie, pakowanie i wysyłanie produktów na czas, co można zrobić we własnym zakresie lub z pomocą firmy zewnętrznej.

Aby zapewnić doskonałą obsługę klienta, należy wdrożyć niezawodny system wysyłki. Oto kilka popularnych rozwiązań, które pomogą Ci wysyłać produkty w efektywny sposób:

  • InPost,
  • DHL,
  • DPD,

Koszty realizacji zamówień e-commerce będą się różnić w zależności od rodzaju produktu, złożoności zamówienia, rozmiaru i wagi produktu, szybkości dostawy i wielkości sprzedaży.

Wskazówka💡: Warto zintegrować oprogramowanie wysyłkowe, aby zautomatyzować żmudne zadania związane z realizacją zamówień.

Krok 10: Marketing sklepu internetowego eCommerce

Masz produkty do sprzedania, sklep e-commerce do utrzymania i realizację zamówień do zorganizowania. Ale to nie wystarczy, aby odpowiedzieć na pytanie, jak prowadzić biznes e-commerce.

Bez względu na to, jak wspaniałe są Twoje produkty lub jak przyjazny dla użytkownika jest Twój sklep, ludzie będą musieli go znaleźć, aby robić w nim zakupy. W tym miejscu pojawia się marketing, który pomaga przyciągnąć ruch do witryny.

Oto kilka taktyk marketingu cyfrowego, które możesz wypróbować.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu marki. W rzeczywistości marketing w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych trendów w handlu elektronicznym, który pozwala budować społeczność wokół marki, co ostatecznie zwiększy ruch przy niższych kosztach.

Utwórz profile w mediach społecznościowych dla swojej marki na Facebooku, Instagramie i Pintereście i twórz angażujące treści, które Twoi docelowi odbiorcy chcieliby sprawdzić. Uruchom kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie, aby szybko skalować. Nie zapomnij skonfigurować pikseli konwersji, aby śledzić sprzedaż.

Możesz także zintegrować treści generowane przez użytkowników z mediów społecznościowych na swojej stronie internetowej. Możesz na przykład umieścić karuzelę z postami swoich użytkowników na Instagramie w ubraniach marki.

Email Marketing

Marketing e-mailowy to przełom w marketingu. Pomaga informować, aktualizować i przypominać obecnym i potencjalnym klientom o nowościach związanych z marką, czy to o nowej kolekcji produktów, czy o sezonie wyprzedaży. Marketing e-mailowy jest również przydatny w zmniejszaniu wskaźnika porzucania koszyka.

Możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości e-mail, aby powiadomić klientów o produktach, które dodali do koszyka, ale których nigdy nie kupili.

SEO

Inwestowanie w SEO jest jedną z najtańszych strategii marketingowych przynoszących długoterminowe rezultaty. Aby Twój sklep internetowy znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, powinieneś dokładnie zidentyfikować słowa kluczowe, których klienci używają do znalezienia Twoich towarów. Powinieneś także zoptymalizować techniczny aspekt swojej witryny.

Na przykład kompresja obrazów, optymalizacja procesów backend'u sklepu i dodanie mapy witryny sprawią, że organicznie osiągniesz wyższe pozycje w wyszukiwarkach.

Content marketing

Marketing treści jest rosnącym trendem, który może pomóc w budowaniu marki jako autorytetu w branży. Pisz angażujące, informacyjne i istotne artykuły, aby odpowiedzieć na pytania, których szukają Twoi klienci.

Content marketing będziesz wykorzystywać do budowania świadomości marki i wiarygodności. Prowadź blog, aby informować użytkowników o najnowszych trendach w Twojej branży i odpowiadaj na pilne pytania dotyczące np. Twoich produktów. Tak więc te kroki do założenia firmy eCommerce pomogą Ci szybciej rozpocząć działalność.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego eCommerce?

Teraz, gdy przyjrzeliśmy się, jak stworzyć sklep internetowy od postaw, musisz być zainteresowany jeszcze jednym istotnym aspektem - kosztami.

Pewne jest, że budowanie sklepu internetowego może zaoszczędzić wiele pieniędzy w porównaniu do fizycznego sklepu, np. czynsz, meble, sprzedawcy i inne. Jednak jeśli pytasz, jak rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym eCommerce za darmo, musimy Cię rozczarować.

Podobnie jak w przypadku każdego biznesu detalicznego, będziesz potrzebować co najmniej kilku tysięcy złotych, aby zainwestować w silną obecność online. Koszty będą zależeć od rodzaju sklepu internetowego e-commerce, wybranej platformy, dostawcy hostingu, funkcjonalności sklepu, wydatków marketingowych i innych.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki, zalecamy rozważenie następujących kosztów:

  • Tworzenie sklepu internetowego eCommerce: Wycena sklepu e-commerce różni się w zależności od wielu aspektów, takich jak zakres projektu, metoda rozwoju, złożoność projektu, konfiguracja, integracje stron trzecich, niestandardowe moduły, wsparcie, konserwacja i funkcje. Stworzenie sklepu internetowego spełniającej wymagania biznesowe kosztuje od kilku tysięcy złotych.
  • Domena i hosting: Niektóre platformy e-commerce oferują hosting w ramach kosztu platformy, a niektóre nie zawierają go w pakiecie. Jeśli musisz kupić własny hosting, a dopiero zaczynasz, więc nie masz dużego ruchu, możesz spodziewać się kosztów do 100 PLN miesięcznie. Opłaty za nazwę domeny mogą wynosić od 1 do 100 PLN rocznie, w zależności od wybranego operatora.
  • Produkcja: Produkcja jest prawdopodobnie najdroższą częścią rozpoczęcia działalności e-commerce i może wahać się od 1000 PLN do 100 000 PLN i więcej, w zależności od różnych czynników. Jeśli chcesz poznać przybliżone koszty produkcji w Chinach, możesz sprawdzić rynek Alibaba. Jeśli planujesz wyprodukować swój produkt od podstaw, lepiej skontaktować się bezpośrednio z producentem, aby uzyskać dokładne oszacowanie kosztów.
  • Marketing: Na początku działalności wydatki na marketing mogą być trudne do oszacowania, więc zdecydowanie musisz czerpać korzyści z wszelkich dostępnych bezpłatnych opcji marketingowych. Gdy już będziesz mieć lepsze wyobrażenie o tym, co działa dobrze dla Twojej firmy, możesz zacząć przeznaczać od 5% do 15% całkowitego dochodu na marketing, w tym reklamy, blogowanie i kampanie e-mailowe.

Co niesie przyszłość: 4 wskazówki, jak odnieść sukces w biznesie e-commerce

Jako ostatnie podsumowanie naszego przewodnika po uruchomieniu e-commerce, chcielibyśmy dać ci kilka wskazówek, jak rozpocząć udany biznes e-commerce i utrzymać jego rozwój.

Porada 1: Zaoferuj doskonałą obsługę klienta

Kupujący online nie są już zainteresowani przedmiotem. Klienci chcą doświadczać marki, odnosić się do niej, identyfikować się z nią. Marki, które zaspokoją tę potrzebę i zainwestują w customer experience (CX), mogą spodziewać się od 15% do 20% wzrostu współczynników konwersji sprzedaży i od 10 do 20% poprawy satysfakcji klientów.

Prawie 80% konsumentów twierdzi, że szybkość, wygoda, kompetentna pomoc i przyjazna obsługa są najważniejszymi elementami pozytywnego doświadczenia klienta.

Nie przegap możliwości zarobienia więcej. Uczyń swojego klienta królem i sprzedawaj więcej.

Porada 2: Skoncentruj się na optymalizacji konwersji

Średni współczynnik konwersji w e-commerce wynosi 2%. Jeśli więc co najmniej 2% odwiedzających Twoją witrynę kupuje w Twoim sklepie, powinieneś być więcej niż zadowolony. Ale konwersja nie dzieje się sama: musisz ją zoptymalizować.

Strategie mające na celu zwiększenie współczynnika konwersji są podobne do tych dotyczących optymalizacji CX oraz korzystania z promocji: uproszczenie procesu płatności, oferowanie konkurencyjnych cen, udostępnianie kodów promocyjnych, uruchamianie prywatnych wyprzedaży itp. A najlepsze narzędzia analityczne, takie jak Google Tag Manager i HotJar, pomogą ci śledzić postęp konwersji.

Porada 3: Pracuj nad optymalizacją swojego sklepu

Masz około 0,05 sekundy, aby przyciągnąć odwiedzającego Twój sklep internetowy. Tyle czasu zajmuje im wyrobienie sobie opinii o Twoim sklepie. Lepiej więc zoptymalizować szybkość strony internetowej. Ulepsz wyszukiwanie i filtrowanie w sklepie. Stwórz atrakcyjne, funkcjonalne strony szczegółów produktu (PDP). Dodaj kilka podstawowych funkcji witryny e-commerce, w tym broadcrumbs i przyjazne dla użytkownika menu.

Ogólnie rzecz biorąc, zoptymalizuj swój sklep pod kątem łatwego wyszukiwania i zakupów.

Porada 4: Korzystaj z wielu kanałów sprzedaży

Być może widziałeś wiele przewodników na temat tego, jak rozpocząć własną działalność eCommerce. Niektóre sugerują sprzedaż w mediach społecznościowych. Inne oferują swoje usługi w celu zbudowania niestandardowej strony internetowej. Jeszcze inne każą przenieść się do marketplace'ów.

Kluczem do sukcesu jest jednak połączenie wielu kanałów sprzedaży i zapewnienie jednolitego, spójnego CX na wszystkich platformach. Ostatecznie więcej korzyści przyniesie sprzedaż produktów na własnej stronie internetowej, angażowanie odbiorców na Facebooku i Instagramie oraz wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail w celu zwiększenia sprzedaży itp.

Gotowy na stworzenie sklepu internetowego?

Rozpoczęcie działalności e-commerce od podstaw jest równie ekscytujące, co trudne. Musisz nauczyć się wiele na temat znajdowania produktu, badania modeli biznesowych i planów, decydowania o nazwie marki, uzyskiwania wszystkich niezbędnych pozwoleń, budowania sklepu internetowego i wybierania strategii marketingowych, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces.

Przechodzenie przez wszystkie kroki w celu otwarcia sklepu e-commerce może wydawać się wspinaczką pod górę, ale nie ma większej nagrody niż wejście na szczyt. Istnieje wiele korzyści z rozpoczęcia własnej działalności online zamiast tradycyjnej. Początkowa inwestycja jest znacznie niższa; Twój sklep internetowy może działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i ma globalną ekspozycję.

Jeśli czujesz się jak we mgle, zwłaszcza w technicznym aspekcie tworzenia stron internetowych e-commerce, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.

Chcesz założyć sklep internetowy?

Sprawdź naszą ofertę oraz to, co możemy dla Ciebie zrobić. Jeśli jesteś zdecydowany zostaw kontakt do siebie na tej stronie, odpowiemy w ciągu 24 godzin!

Jak założyć sklep internetowy - najczęściej zadawane pytania

Jak stworzyć stronę internetową sklepu?

Tworzenie sklepu internetowego e-commerce rozpoczyna się od wyboru platformy e-commerce. Tutaj masz dwie opcje:

  • Wybrać hostowaną platformę SaaS z gotowym projektem i funkcjonalnością, taką jak Wix, Shopify lub BigCommerce. Ta opcja pozwala rozpocząć sprzedaż jak najszybciej, ale nie doda wyjątkowości Twojej marce.
  • Zbuduj niestandardowy sklep na platformie open source, hostuj go i opracuj funkcje i wygląd od podstaw. Ta metoda może wymagać pewnych umiejętności kodowania lub pomocy technicznej; jednak Twój sklep internetowy e-commerce będzie wyjątkowy pod względem stylu i skalowalna w miarę rozszerzania katalogu produktów. Niektóre z platform, które mogą Cię zainteresować, to PrestaShop, Adobe Commerce (aka Magento), Saleor, Woocommerce, Drupal Commerce, OpenCart, itp.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego eCommerce?

Koszt rozpoczęcia działalności sprzedaży online w dużej mierze zależy od lokalizacji, zakresu projektu, wyboru serwerów i osobistych ambicji.

Jeśli zaczynasz od małej sprzedaży ręcznie robionych rzeczy z niewielkim lub żadnym marketingiem, koszty mogą być tak niskie, jak płacenie opłat za subskrypcję platformy SaaS (na przykład 29 USD miesięcznie za Shopify). Jeśli traktujesz sprawy poważniej i planujesz skalować, cena rozwoju witryny e-commerce może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych plus wydatki na produkcję produktów, licencje i pozwolenia biznesowe, marketing itp.

Czy handel internetowy jest opłacalny?

Handel elektroniczny jest obecnie niezwykle opłacalny, zwłaszcza po lockdownie, która zmusiła większość tradycyjnych sklepów stacjonarnych do przejścia do trybu sprzedaży online. Przewiduje się, że około 95% wszystkich zakupów zostanie dokonanych za pośrednictwem handlu elektronicznego do 2040 roku.

Czy artykuł był pomocny?

Chcesz otworzyć swój sklep internetowy?

Projektujemy & tworzymy sklep internetowe eCommerce

Jesteśmy doświadczonym zespołem ekspertów e-commerce współpracującymi z ambitnymi markami w celu projektowania, rozwijania i optymalizacji wyjątkowych stron i sklepów internetowych. Nasze strony internetowe to rozwiązania dla rozwoju Twojego e-commerce. Pomagamy markom wybrać najlepsze podejście, projekt i technologię. Skontaktuj się już dziś!

  • Strategie skoncentrowane na konwersji & sprzedaży

  • Niesamowicie szybkie

  • Nieograniczone możliwości

  • Znakomite zarządzanie treścią

  • Migracja z innych platform

  • Długoterminowy partner, ekspert

Masz pomysł?

Tworzymy produkty, które kochają ludzie.

Spełnimy Twoje marzenie - urzeczywistnimy Twój pomysł dostarczając niesamowite doświadczenia

Julian Lewandowski we własnej osobie
Julian LewandowskiFounder - infele.pl

Chcemy Ci zaoferować najlepsze możliwe wsparcie, dlatego zacznijmy od zrozumienia Twoich potrzeb. Podziel się z nami szczegółami swojego projektu, a my zorganizujemy dla Ciebie bezpłatną konsultację.

Phone
--Wybierz--
--Wybierz--

Dane kontaktowe zostaną wykorzystane wyłącznie w celu przetworzenia Twojego zapytania.

Klikając Wyślij, wyrażasz zgodę na przechowywanie danych kontaktowych w celu przetworzenia Twojej prośby.

© infele.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone