Tworzenie sklepów internetowych
eCommerce
Rozpoczęcie działalności własnego sklepu internetowego może być ekscytujące i przerażające.
Musisz zadbać o produkty, podatki i projekt sklepu internetowego. Euforia pierwszej sprzedaży miesza się z niepokojem przed inflacją i rosnącą konkurencją. I to wszystko przy założeniu, że wiesz, co zamierzasz sprzedawać! Presja jest zbyt duża i nie jest niczym niezwykłym, że początkujący przedsiębiorcy pracują w pocie czoła nad swoim biznesplanem.
Nie musi tak być.
Prawdę mówiąc, nie ma lepszego czasu na rozpoczęcie działalności w eCommerce niż teraz. Przewiduje się, że do 2025 r. światowa sprzedaż e-commerce osiągnie wartość 28 bilionów złotych, dlatego coraz więcej osób staje się szefami własnych firm i inwestuje w przedsięwzięcia online. A klientów wciąż przybywa, uwierz nam: marki nie mogą utrzymać wystarczającej ilości produktów.
Wszystko, czego potrzebujesz, to plan, mapa drogowa do założenia udanego biznesu e-commerce. A my jesteśmy tutaj, aby Ci go dostarczyć.
Czytaj dalej, aby poznać sześć podstawowych kroków do rozpoczęcia działalności e-commerce w 2024 roku w oparciu o wieloletnie doświadczenie infele.pl w pomaganiu startupom e-commerce w rozwoju.
Jest jedna rzecz, która odróżnia startupy, które trwają od tych, które szybko zarabiają i znikają z rynku. Te odnoszące sukcesy są budowane z myślą o długoterminowej wizji.
Przejdźmy do podstaw: jak rozpocząć działalność eCommerce?
Wiedząc, co chcesz sprzedawać, jesteś o krok bliżej do dobrego startu.
Jest to również jedna z najtrudniejszych części zakładania własnego biznesu e-commerce. Podążanie za swoją pasją nie wystarczy; niektóre najlepsze pomysły na biznes e-commerce pojawiają się po dokładnym zbadaniu rynku i konkurencji.
Aby znaleźć swoją niszę e-commerce i dopasowanie do rynku, należy przyjrzeć się unikalnej propozycji wartości (UVP), wysokim marżom oraz łatwości magazynowania i wysyłki produktów.
Oto kilka sposobów na znalezienie pomysłu na produkt e-commerce:
Następny krok przybliży Cię do odpowiedzi na pytanie, jak założyć startup e-commerce. Po znalezieniu produktu warto wybrać sposób jego sprzedaży. Istnieją cztery główne rodzaje firm e-commerce:
Przykłady B2C: Amazon, Allegro, Bobowózki.
Przykłady B2B: GE Electrical Grid Solutions, Boeing Modification Marketplace
Przykłady C2C: Sprzedawcy OLX, sklepy na platformach społecznościowych, sprzedaż w grupach FB (np. rękodzieło), strony dla freelancerów
Przykład: Shutterstock, Fiverr, Envato, Freepik
Następnym krokiem jest ustalenie, jak zarządzać zapasami i pozyskiwać towary. Zobaczmy, jaki model logistyczny w działalności e-commerce będzie dla Ciebie najlepszy.
Wybór silnej nazwy marki daje przewagę nad konkurencją i ma ogromny wpływ na pozycjonowanie firmy na rynku. Nie jest to jednak tak łatwe, jak się początkowo wydaje.
Wymyśl nazwę marki, która:
Biznesplan e-commerce pomoże Ci wyjaśnić ogólną strategię e-commerce, zidentyfikować możliwości biznesowe, zidentyfikować potencjalne przeszkody, ocenić dostępne zasoby i ocenić wykonalność planów rozwoju. Biznesplan dla startupu e-commerce jest koniecznością: jeśli poprosisz o dodatkowe wsparcie finansowe, inwestorzy wykorzystają go do oceny wypłacalności Twojej firmy e-commerce i złagodzenia wszelkich nadchodzących zagrożeń.
Doskonale napisany biznesplan składa się z następujących elementów:
Pisząc biznesplan sprzedaży detalicznej online, staraj się być na bieżąco i wyznaczać realistyczne cele. Przeprowadź naprawdę dokładne badania marketingowe i badania konkurencji oraz zainwestuj swój czas i wysiłki w analizę biznesową. Nie bój się rozważać różnych ram czasowych i budżetów, ponieważ będziesz okresowo weryfikować swój plan.
Jak legalnie założyć firmę e-commerce? Będziesz musiał przejść przez wszystkie rejestracje, pozwolenia i licencje wymagane do zarządzania firmą e-commerce. Ogólnie rzecz biorąc, firmy zajmujące się handlem elektronicznym nie wymagają tylu licencji i zezwoleń, co sklepy fizyczne, chyba że planujesz sprzedawać alkohol online.
Na początku swojej drogi rozważ działalność nierejestrowaną, żeby przetestować swój pomysł, a dopiero jak zobaczysz, że sprzedaż rośnie do granicy, to zdecyduj się na założenie firmy, dzięki temu unikniesz na początku dodatkowych kosztów.
Po zakończeniu wszystkich kwestii prawnych, następną rzeczą jest wybranie najlepiej dopasowanych kanałów sprzedaży. Udostępniaj swoje produkty w mediach społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Te sieci społecznościowe są bezpłatne i mogą być wykorzystywane do prezentowania produktów i promowania ich wśród subskrybentów.
Istnieją pewne kanały sprzedaży, w których można łatwo sprzedawać swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, takie jak Amazon, AliExpress, Allegro i eBay. Rynki te mogą również zapewnić wgląd w produkty cieszące się dużym popytem w różnych kategoriach.
Sprzedaż produktów za pośrednictwem Amazon i Allegro ma wiele zalet, takich jak
Platformy handlowe jak Allegro, Amazon czy eBay dają bardzo ograniczone możliwości zaprezentowania swojej marki i pozyskania klientów. Trudno jest również konkurować z innymi markami, które sprzedają podobne produkty. I nie zapominaj, że te platformy handlowe obciążają Cię znacznymi opłatami.
Budowanie sklepu internetowego eCommerce od podstaw daje pełną kontrolę nad biznesem oraz swobodę personalizacji i dostosowywania sklepu do własnych potrzeb.
W związku z tym najważniejszą decyzją będzie wybór rozwiązania e-commerce, które spełni wszystkie wymagania biznesowe. Niewłaściwy wybór platformy e-commerce może negatywnie wpłynąć na bieżące operacje. Obecnie na rynku istnieje ogromny ocean platform e-commerce, ale oto kilka popularnych:
Po skonfigurowaniu sklepu internetowego upewnij się, że jesteś w stanie zrealizować przychodzące zamówienia. Realizacja zamówień oznacza przechowywanie, pakowanie i wysyłanie produktów na czas, co można zrobić we własnym zakresie lub z pomocą firmy zewnętrznej.
Aby zapewnić doskonałą obsługę klienta, należy wdrożyć niezawodny system wysyłki. Oto kilka popularnych rozwiązań, które pomogą Ci wysyłać produkty w efektywny sposób:
Koszty realizacji zamówień e-commerce będą się różnić w zależności od rodzaju produktu, złożoności zamówienia, rozmiaru i wagi produktu, szybkości dostawy i wielkości sprzedaży.
Masz produkty do sprzedania, sklep e-commerce do utrzymania i realizację zamówień do zorganizowania. Ale to nie wystarczy, aby odpowiedzieć na pytanie, jak prowadzić biznes e-commerce.
Bez względu na to, jak wspaniałe są Twoje produkty lub jak przyjazny dla użytkownika jest Twój sklep, ludzie będą musieli go znaleźć, aby robić w nim zakupy. W tym miejscu pojawia się marketing, który pomaga przyciągnąć ruch do witryny.
Oto kilka taktyk marketingu cyfrowego, które możesz wypróbować.
Media społecznościowe to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu marki. W rzeczywistości marketing w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych trendów w handlu elektronicznym, który pozwala budować społeczność wokół marki, co ostatecznie zwiększy ruch przy niższych kosztach.
Utwórz profile w mediach społecznościowych dla swojej marki na Facebooku, Instagramie i Pintereście i twórz angażujące treści, które Twoi docelowi odbiorcy chcieliby sprawdzić. Uruchom kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie, aby szybko skalować. Nie zapomnij skonfigurować pikseli konwersji, aby śledzić sprzedaż.
Możesz także zintegrować treści generowane przez użytkowników z mediów społecznościowych na swojej stronie internetowej. Możesz na przykład umieścić karuzelę z postami swoich użytkowników na Instagramie w ubraniach marki.
Marketing e-mailowy to przełom w marketingu. Pomaga informować, aktualizować i przypominać obecnym i potencjalnym klientom o nowościach związanych z marką, czy to o nowej kolekcji produktów, czy o sezonie wyprzedaży. Marketing e-mailowy jest również przydatny w zmniejszaniu wskaźnika porzucania koszyka.
Możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości e-mail, aby powiadomić klientów o produktach, które dodali do koszyka, ale których nigdy nie kupili.
Inwestowanie w SEO jest jedną z najtańszych strategii marketingowych przynoszących długoterminowe rezultaty. Aby Twój sklep internetowy znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, powinieneś dokładnie zidentyfikować słowa kluczowe, których klienci używają do znalezienia Twoich towarów. Powinieneś także zoptymalizować techniczny aspekt swojej witryny.
Na przykład kompresja obrazów, optymalizacja procesów backend'u sklepu i dodanie mapy witryny sprawią, że organicznie osiągniesz wyższe pozycje w wyszukiwarkach.
Marketing treści jest rosnącym trendem, który może pomóc w budowaniu marki jako autorytetu w branży. Pisz angażujące, informacyjne i istotne artykuły, aby odpowiedzieć na pytania, których szukają Twoi klienci.
Content marketing będziesz wykorzystywać do budowania świadomości marki i wiarygodności. Prowadź blog, aby informować użytkowników o najnowszych trendach w Twojej branży i odpowiadaj na pilne pytania dotyczące np. Twoich produktów. Tak więc te kroki do założenia firmy eCommerce pomogą Ci szybciej rozpocząć działalność.
Teraz, gdy przyjrzeliśmy się, jak stworzyć sklep internetowy od postaw, musisz być zainteresowany jeszcze jednym istotnym aspektem - kosztami.
Pewne jest, że budowanie sklepu internetowego może zaoszczędzić wiele pieniędzy w porównaniu do fizycznego sklepu, np. czynsz, meble, sprzedawcy i inne. Jednak jeśli pytasz, jak rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym eCommerce za darmo, musimy Cię rozczarować.
Podobnie jak w przypadku każdego biznesu detalicznego, będziesz potrzebować co najmniej kilku tysięcy złotych, aby zainwestować w silną obecność online. Koszty będą zależeć od rodzaju sklepu internetowego e-commerce, wybranej platformy, dostawcy hostingu, funkcjonalności sklepu, wydatków marketingowych i innych.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki, zalecamy rozważenie następujących kosztów:
Jako ostatnie podsumowanie naszego przewodnika po uruchomieniu e-commerce, chcielibyśmy dać ci kilka wskazówek, jak rozpocząć udany biznes e-commerce i utrzymać jego rozwój.
Kupujący online nie są już zainteresowani przedmiotem. Klienci chcą doświadczać marki, odnosić się do niej, identyfikować się z nią. Marki, które zaspokoją tę potrzebę i zainwestują w customer experience (CX), mogą spodziewać się od 15% do 20% wzrostu współczynników konwersji sprzedaży i od 10 do 20% poprawy satysfakcji klientów.
Prawie 80% konsumentów twierdzi, że szybkość, wygoda, kompetentna pomoc i przyjazna obsługa są najważniejszymi elementami pozytywnego doświadczenia klienta.
Nie przegap możliwości zarobienia więcej. Uczyń swojego klienta królem i sprzedawaj więcej.
Średni współczynnik konwersji w e-commerce wynosi 2%. Jeśli więc co najmniej 2% odwiedzających Twoją witrynę kupuje w Twoim sklepie, powinieneś być więcej niż zadowolony. Ale konwersja nie dzieje się sama: musisz ją zoptymalizować.
Strategie mające na celu zwiększenie współczynnika konwersji są podobne do tych dotyczących optymalizacji CX oraz korzystania z promocji: uproszczenie procesu płatności, oferowanie konkurencyjnych cen, udostępnianie kodów promocyjnych, uruchamianie prywatnych wyprzedaży itp. A najlepsze narzędzia analityczne, takie jak Google Tag Manager i HotJar, pomogą ci śledzić postęp konwersji.
Masz około 0,05 sekundy, aby przyciągnąć odwiedzającego Twój sklep internetowy. Tyle czasu zajmuje im wyrobienie sobie opinii o Twoim sklepie. Lepiej więc zoptymalizować szybkość strony internetowej. Ulepsz wyszukiwanie i filtrowanie w sklepie. Stwórz atrakcyjne, funkcjonalne strony szczegółów produktu (PDP). Dodaj kilka podstawowych funkcji witryny e-commerce, w tym broadcrumbs i przyjazne dla użytkownika menu.
Ogólnie rzecz biorąc, zoptymalizuj swój sklep pod kątem łatwego wyszukiwania i zakupów.
Być może widziałeś wiele przewodników na temat tego, jak rozpocząć własną działalność eCommerce. Niektóre sugerują sprzedaż w mediach społecznościowych. Inne oferują swoje usługi w celu zbudowania niestandardowej strony internetowej. Jeszcze inne każą przenieść się do marketplace'ów.
Kluczem do sukcesu jest jednak połączenie wielu kanałów sprzedaży i zapewnienie jednolitego, spójnego CX na wszystkich platformach. Ostatecznie więcej korzyści przyniesie sprzedaż produktów na własnej stronie internetowej, angażowanie odbiorców na Facebooku i Instagramie oraz wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail w celu zwiększenia sprzedaży itp.
Rozpoczęcie działalności e-commerce od podstaw jest równie ekscytujące, co trudne. Musisz nauczyć się wiele na temat znajdowania produktu, badania modeli biznesowych i planów, decydowania o nazwie marki, uzyskiwania wszystkich niezbędnych pozwoleń, budowania sklepu internetowego i wybierania strategii marketingowych, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces.
Przechodzenie przez wszystkie kroki w celu otwarcia sklepu e-commerce może wydawać się wspinaczką pod górę, ale nie ma większej nagrody niż wejście na szczyt. Istnieje wiele korzyści z rozpoczęcia własnej działalności online zamiast tradycyjnej. Początkowa inwestycja jest znacznie niższa; Twój sklep internetowy może działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i ma globalną ekspozycję.
Jeśli czujesz się jak we mgle, zwłaszcza w technicznym aspekcie tworzenia stron internetowych e-commerce, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.
Tworzenie sklepu internetowego e-commerce rozpoczyna się od wyboru platformy e-commerce. Tutaj masz dwie opcje:
Koszt rozpoczęcia działalności sprzedaży online w dużej mierze zależy od lokalizacji, zakresu projektu, wyboru serwerów i osobistych ambicji.
Jeśli zaczynasz od małej sprzedaży ręcznie robionych rzeczy z niewielkim lub żadnym marketingiem, koszty mogą być tak niskie, jak płacenie opłat za subskrypcję platformy SaaS (na przykład 29 USD miesięcznie za Shopify). Jeśli traktujesz sprawy poważniej i planujesz skalować, cena rozwoju witryny e-commerce może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych plus wydatki na produkcję produktów, licencje i pozwolenia biznesowe, marketing itp.
Handel elektroniczny jest obecnie niezwykle opłacalny, zwłaszcza po lockdownie, która zmusiła większość tradycyjnych sklepów stacjonarnych do przejścia do trybu sprzedaży online. Przewiduje się, że około 95% wszystkich zakupów zostanie dokonanych za pośrednictwem handlu elektronicznego do 2040 roku.
Tworzymy produkty, które kochają ludzie.
Spełnimy Twoje marzenie - urzeczywistnimy Twój pomysł dostarczając niesamowite doświadczenia
Chcemy Ci zaoferować najlepsze możliwe wsparcie, dlatego zacznijmy od zrozumienia Twoich potrzeb. Podziel się z nami szczegółami swojego projektu, a my zorganizujemy dla Ciebie bezpłatną konsultację.
Pomagamy firmom generować większe przychody dzięki strategicznym usługom projektowania i tworzenia stron, sklepów i aplikacji internetowych.